Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Annelie och Nina - 13 oktober 2016 22:22

                Här kommer lite mer tips på vad man kan göra inför Halloween. Man kan enkelt göra lerfigurer (själv har jag använt mig av ''Trolldeg'' och det finns många bra recept på det på nätet) föreställande olika otäcka saker och (om man vill) placera dessa prydligt i glasburkar. ;) Etiketter görs i vanligt papper, man kan egentligen använda vanliga vattenfärger att måla sina lerfigurer med, men själv föredrar jag att måla med lite tjockare vattenbaserade färger (exempelvis olika hobbyfärger). Man kan även måla burkarnas lock med nagellack och vill man inte krångla med etiketter så kan man såklart skriva direkt på glasburkarna med nagellack eller speciell färg för glas. 


Man kan också göra fina ljuslyktor av glasburkar, en riktig klassiker! Vill man kunna hänga upp sina lyktor så gör man det lätt med hjälp av lite ståltråd. 


Minns ni ett av mina tidigare inlägg där jag gjorde mönster i burkens lock för att ljuset skulle bilda mönster i taket? :) Inlägget heter: Ljuslyktor som ger mönster i taket. Bland annat gjorde jag en dödskalle och en spindel. 


Allt gott och trevlig helg! 

/Nina


Ovido - Quiz & Flashcards