Alla inlägg den 22 augusti 2016

Av Annelie och Nina - 22 augusti 2016 22:14

Alla kan måla. Det är jag helt övertygad om. Varför inte göra en mer personlig alfabetstavla och ge i present till dottern/sonen eller till något annat barn du känner. :) 


Till dessa har jag använt ett tjockare papper (i A3-format). Man kan använda både akvarell och akrylpapper. Sedan har jag använt akrylfärg. Jag föredrar akrylfärg då man lätt att måla över och måla om när det blir fel. :) Akvarell är svårare att arbeta med, tycker jag. 


Ramar finns att köpa billigt på Ikea bland annat, själv köper jag ramar på loppis för en billig peng. 


Många varma hälsningar, 

/Nina

        

Av Annelie och Nina - 22 augusti 2016 00:23

På det här viset gjorde jag lite roliga smycken. Jag använde mig av lädertråd, fimolera och nagellack. :) För att göra hålen i ''pärlorna'' eller smyckena så använde jag en nål. Man kan använda nagellack till mycket! :) 


/Nina

        

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards