Alla inlägg den 4 september 2016

Av Annelie och Nina - 4 september 2016 18:03

      Jodå, det går allt om man precis som jag gillar när det ser lite smuts-slitet ut och inte så vitt, vitt, vitt! :) Det jag gjorde var att jag köpte ett billigt skåp på en loppis. Jag grundade det (slarvigt och torrt) med lite möbelfärg i en ljusgrå nyans. Detta gjorde jag för att få en mer grå/svart och mindre beige/brun ton i möbeln efter själva kaffe-målandet. Sedan blandade jag lite av samma färg med lite vatten och en vansinnig mängd kaffesump.


Denna ''gegga'' lät jag stå i några minuter och sedan började jag måla/misshandla möbeln med det.

Det skvätte en hel del så lite skydd (om man är rädd om ett golv eller en tapet) är att rekommendera, kan du vara utomhus så var utomhus. ;) När detta hade torkat så borstade jag av möbeln med en vanligt disksvamp och lite hushållspapper. Sedan dammsög jag till förbannelse...


Det sista jag gjorde var att jag våttorkade hela möbeln och då försvann förståss lite av kaffefärgen, men en hel del blev också kvar. Jag blev i alla fall nöjd med slutresultatet och det verkar funka rättså bra att göra på det här viset. :) 

Allt gott! 
/Nina 

Ovido - Quiz & Flashcards